Sunday 3 April 2011

مختصری درباره این وبلاگ


سلام!
این وبلاگ قدیمی منست که به دلیل نبود وقت و عدم امکان انتقال همه مطالب آن به وب‌سایت جدیدم، گذاشتم که باقی بماند. 
برای ارتباط با من و خواندن نوشته‌های جدید درباره کپی‌رایت، میراث فرهنگی و مقاله‌نویسی حقوقی از وب‌سایت جدیدم  اثر اصیل بازدید کنید.
----

در اوگوست سال ۲۰۰۷ که کلاس‌ها و سمینارهای دوره کار‌شناسی ارشد را به پایان برده بودم و مشغول کار بر روی پایان‌نامه‌ام بودم، یک وبلاگ در سرویس بلاگفا راجع به کپی‌رایت در ایران راه انداختم. آن تابستان چنان مشغول کار بر روی پایان‌نامه‌ام بودم و بعد از تحویل پایان‌نامه، بلافاصله دوره یک ساله دیگری را درباره حقوق انگلیس در سپتامبر‌‌ همان سال شروع کردم و بد‌تر از پیش مشغول شدم که وبلاگم محدود به دو یا سه نوشته باقی ماند و بعد با توجه به مشغله زیاد تصمیم گرفتم آن وبلاگ را کلّاً کنسل کنم!
اکنون بعد از ۴ سال و با آزاد‌تر شدن وقتم و همچنین با دیدن فعالیت‌هایی که به تازگی خوشبختانه در سمت و سوی تقویت مالکیت فکری در ایران صورت گرفته، تصمیم گرفتم دوباره وبلاگی را در این‌باره راه بیاندازم؛ مخصوصاً با توجه به اینکه درباره سیستم رایج در کشور، نسبت به جنبه‌های مختلف این حقوق (از قانونش گرفته تا نحوه تدریس آن در دانشگاه‌ها و …) حرف‌های زیادی برای گفتن هست.
به دلایل مختلف- که جای بحث آن در اینجا نیست- بر آن شدم که این‌بار وبلاگ را در سرویس بلاگر بسازم، حتی با توجه به اینکه به نظر می‌رسد در ‌‌نهایت بی‌انصافی و ناپختگی، کلیه آدرس‌های منتهی به blogspot.com فیلتر شده‌اند و این وبلاگ هم یحتمل از این قاعده مستثنی نیست!
در نوشتن این وبلاگ، در عین تلاش برای دقت در صحت کلیه جزئیات و دادن منابع مطالب، همچنین در نظر دارم که چنان بنویسم که خوانندگان عادی و غیر متخصص در حقوق هم بتوانند از مطالب استفاده برند. در انتخاب مطالب، نه تنها مطالب مطرح روز، بلکه علاقه خوانندگان ایرانی برایم اهمیت زیاد دارد؛ بنابراین، رودربایستی نکنید و در قالب نظر یا ای‌میل، پیشنهاد‌ها یا سؤالات و موضوعات بحثی را که به نظرتان جالب است و مایلید درباره آن بدانید- مادام که به کپی‌رایت یا مالکیت فکری مرتبط است!- مطرح کنید!

No comments:

Post a Comment