Tuesday 5 April 2011

درباره نویسنده این وبلاگ

سلام!
اگر خواندن مطلبی از نوشته‌های این وبلاگ آنقدر کنجکاوی شما را برانگیخته که کنجکاو شده‌اید بدانید چه کسی‌ست که این‌ها را می نویسد، یعنی نوشته‌هایم بدکی هم نیستند! و اگر نظر شما را جلب کرده و یا چیزی را به شما آموخته‌اند بسیار خوشحالم.
«درباره کپی‌رایت» وبلاگ قدیمی من است که به دلایلی تصمیم گرفتم با وجود راه‌انداختن وب‌سایت خودم، آن را همچنان نگاه دارم و پاک نکنم، اما دیگر به‌روزرسانی نمی‌شود.
برای خواندن نوشته‌های جدیدم درباره کپی‌رایت، میراث فرهنگی و مقاله‌نویسی حقوقی، و نیز برای ارتباط با من از وب‌سایت اثر اصیل دیدن کنید.
---

6 comments:

  1. سلام بر سوره خانم. خیلی خوشحال شدم که با شخصی مثل شما آشنا شدم٬ واقعا خوشحال شدم.

    وبلاگتان هم از نظر محتورا تقریبا عالی است٬ ولی خب مطلبش کم است:) با توجه به مخاطبتان که ایرانی هستد اگر یک نسخه از وبلاگتان را در همین بلاگفا درست کنید٬ دسترسی به آن راحت تر می شود٬ اگرچه تقریبا شعار هر ایرانی یک فیل٬ترشکن محقق می شود. در ضمن نام علی اکبر شیدا چند وقتی است که در تیتراژ قهوه تلخ می آید و شرکت پخش کننده اش هم فروش آنلاین دیجیتالی را در سایتش راه انداخته است.

    من تخصص خاصی ندام٬ فعلا یک علاقه مند با مطالعات مختصر هستم و مطمئنا نیازمند مبرم به تخصص شما٬ حتما با سیلی از سوالات شما را تیرباران خواهم کرد٬ اگر وقت داشته باشید برای جواب دادن:دی

    راستش را بخواهید من باید کنکور بدهم همین ۹ تیر٬ ۳ ۴ نفری هم که اعلام علاقه مندی برای همکاری در مورد کپی رایت کرده اند همین سن و سال را دارند٬ مطمئنا بعد از ورود به دانشگاه من مصرانه شروع به فعالیت های جمعی و NGOایی خواهم کرد که مطمئنا به کمک شما بهتر و پیشرفته تر خواهد بود.

    نام وبلاگ را هم در همین مطالعات مختصر در ویکیپیدا به نظرم رسید٬ گرچه علاقه مندم دامنه copyright.ir را برای این فعالیت ها داشته باشیم٬ چون ۱۷۰۹ به یاد ماندنی نیست. البته دامنه کپی-رایت.com هم هست که چون فارسی هست مشکلات خاص خودش را دارد.

    در ضمن تا شما اشاره نکرده بودید با وبلاگ the1709blog.blogspot.com آشنایی نداشتم٬ گرچه بعد از آشنایی هم طرفدار پروپاقرصش نشده ام٬ چون بیشتر به حیطه تخصص شما یعنی مباحث قانونی و بین المللی کپی رایت می پردازد که دغدغه من مبحث عملی و داخلی آن است٬ گرچه مباحث نظری و قانونی هنگام پیگیری تصویب قانون و … نیازمند است.

    فکر کنم دیده اید٬ اما اگر ندیده اید این پیش نویس قانون جدید حمایت از مولفان است که هنوز تصویب نشده٬ از بس که مجلس دغدغه انحرافی دارد:) http://bit.ly/iyKRKH

    در مورد این معرفی خودم هم به دلیل تفکرات تخیلی ام(!)‌ میلی نداشتم که باید تغییری در افکارم بدهم.
    در ضمن ببخشید که در تایید نظر شما و پاسخ من دیرکرد داشتم٬ به خاطر مشغله درسی بوده.

    همان طور که گفتم از آشنایی با شما خیلی خوشحال شدم و احتمال زیاد در آینده هم خیلی ارتباط خواهیم داشت٬ اگر لطف کنید:دی

    ReplyDelete
  2. سلام سعید جان،
    خیلی ممنون از انواع و اقسام اظهار لطفت! از اطلاعی که درباره قهوه تلخ دادی بسیار بسیار متشکرم. کاش این نظر را زیر همان پست گذاشته بودی که اطلاع رسانی به خواننده‌های آنجا هم می‌شد. حقیقتش اطلاعات موجود تا آن زمان درباره دو نکته‌ای که مطرح کردی همان بود که نوشتم (اینکه اسمی از آهنگساز برده نمی‌شود و اینکه فروش آن‌لاین ندارند) خیلی زیاد باور دارم اینکه رویه‌شان را عوض کرده‌اند به خاطر تاثیر اظهار نظر مخاطبینشان بوده که واقعاً امیدوارکننده است و ما ایرانی‌ها در حال حاضر بیشترین چیزی که احتیاج داریم همین حرکت‌ها و اعتراضات مدنی است که اگر منجر به اصلاح هدف انتقاد بشود واقعاً جای خوشحالی دارد و به همین خاطر هم هست که من تاثیر اینگونه فعالیت ها مثل ان‌جی‌او هایی که شما در وبلاگتان درباره‌اش نوشته بودید یا همین پست‌های هر از گاه خودم در این وبلاگ به هیچ عنوان دست کم نمی‌گیرم.

    من واقعاً خوشحال می‌شوم اگر سوالاتت را بپرسی و حتماً وقت می‌گذارم تا مطالبی راجع به آنها تهیه کنم. حقیقتش آنست که چون من ایران درس نخوانده‌ام گاه در تشخیص اولویت مسائل دچار ابهام می‌شوم خیلی مسائل هستند که بحث روز کپی‌رایت در همه جای دنیاست و همه متخصصین آن را هیجان زده می‌کند و من هم با دنبال کردن خبرها طبعاً دوست دارم درباره آنها بنویسم ولی این بدان معنا نیست که آن مطالب لزوماً مخاطبین ایرانی را هم جلب کند بنابراین اگر از میان خواننده‌ها کسانی باشند که بگویند درباره فلان مساله بنویس یا مثلاً فلان مطلب انقدر که فکر می‌کنی واضح نیست و باید بیشتر توضیح بدهی، خیلی خیلی به من کمک می‌کند که بدانم چه بنویسم یا چطور بنویسم.

    درباره آن پیش‌نویسی که گفتی شنیده‌ام و در حال مطالعه آن هستم. حتی یکی از نوشته‌های اولیه این وبلاگ درباره کنفرانسی بود که تهیه‌کنندگان این پیش‌نویس در دانشگاه تربیت مدرس ترتیب داده بودند و من هم حاضر بودم. متاسفانه انقدر مشغله کاری هست و مطالب جدای آن موضوع پیش می‌آید که مدام عقب افتاده است ولی در نظر دارم به مساله ای که در این پیش‌نویس با ضعف برگزار شده بپردازم و آن هم مساله استفاده‌های مجاز یا همان استثنائات کپی‌رایت است.

    در مورد وبلاگ باید بگویم به بلاگفا زیاد اطمینان ندارم. اینکه می‌گویی ایرانیان دسترسی راحت ندارند کاملاً صحیح است. این را هم بگویم که وبلاگ شما انقدر خوب بود که وسوسه شده‌ام من هم کاری مثل شما کنم و یک صفحه خاص در اینترنت بدهم درست کنند که مال خودم باشد و نه هیچ سرویس دهنده وبلاگی. البته فعلاً عجله‌ای نیست و به موقعش تصمیم می‌گیرم.

    خیلی خیلی امیدوارم که در کنکور موفق بشوی و رشته مورد علاقه‌ات را بتوانی انتخاب کنی. بعد از کنکور هم اگر مایل بودید حتماً ایده هایت را با ما به اشتراک بگذار به هر حال کار جمعی نتیجه‌های بیشتر و بهتری می‌تواند بدهد تا کار تکی! من به این مساله باور قوی دارم!۰

    ReplyDelete
  3. من به شخصه یک مطلب نسبتا ۶ صفحه ای نوشته ام در مورد قهوه تلخ آن موقع ها که از نظر کپی رایتی به چند خط شما نمی رسید.
    وبلاگ از من وردپرس استفاده می کند و قالبش هم رایگان است و من فقط یک نصفه ترجمه اش کردم٬ خواستید شما یک هاست و دامین بخرید یک قالب انتخاب کنید من بقیه اش را ردیف کنم در حد تواناییم٬ چون خیلی خوشحال می شوم به گسترش کپی رایت از رهر نوعی کمک کنم.
    صادقانه بگویم٬ این وبلاگ شما خیلی کاربرپسند نیست٬ چند قسمتش نیاز به راست چین کردن دارد و کلا تا یک نفر علاقه خاص به کپی رایت نداشته باشد نمی خواندش که خب فکر کنم با یکی از اهداف شما که باید جذب افراد نسبتا ناآشنا با کپی رایت باشد دوراست.
    اگر اتفاق خاصی نیفتد من فکر می کنم با شما کلی ارتباط داشته باشم٬ پس نگران انتقاد و سوال وپیشنهاد نباشید!

    ReplyDelete
  4. یک سری مطالب دارم می‌نویسم درباره مقاله‌نویسی یه چندتایی هم تا حالا نوشته‌م. یه نگاهی بشان بیاندازید احتمال می‌دهم که ذهنتان را روشن‌تر بتواند کند که چطور بنویسید که نوشته‌تان خوب از آب درآید. همان ۶ صفحه را مطمئنم اگر دوباره‌نویسی کنید هیچ بد نشود و اینکه می‌تواند بهتر از این باشد که شما می‌نویسید، نباید ناامیدتان کند که کلاً ننویسید!
    راست چین کردن نوشته‌ها و مطالب مشکل اصلی‌ من است در این وبلاگ. خوشبختانه راهی برای راست‌چین کردن عناوین پیدا کرده‌م ولی باقی چیزها اصلاً راه نمی‌دهد! همین راست‌چین کردن هم هست که روی اعصابم است و مرا به فکر انداخته که یک چیزی مثل وبلاگ شما را در پی‌اش باشم. انشاا.. هرچه زودتر اقدامی می‌کنم و اگر لازم شد برای کمک مزاحم شما هم می‌شوم! در هر حال ممنون از پیشنهادتان!۰

    ReplyDelete
  5. سلام
    من هم چند سال پیش وبلاگی در مورد رعایت کپی‌رایت ایجاد کرده بودم که متاسفانه گرفتاری‌ها اجازهٔ ادامه دادنش را نداد.
    از دیدن وبلاگ شما بسیار خوشحال شدم

    ReplyDelete
  6. آقای رستگار عزیز،
    ممنون از نظرتان و ان‌شاءالله که نوشته‌های بنده را مفید بیابید.
    برای خواندن نوشته‌های جدیدم به تارنمای اثر اصیل سری بزنید. آدرسش در همین نوشته در بالا آمده است.
    نمی‌دانم رشته و تخصص شما چیست ولی چنانکه در اثر اصیل توضیح داده‌ام من این وب‌سایت را با امید و هدف پیدا کردن شرکایی در نوشتن راه‌انداخته‌ام. اگر اهل نوشتن هستید و البته سلیقه و دیدگاه‌هایتان به بنده نزدیک است، خوشحال می‌شوم که بتوانم نوشته‌هایی از شما را با نام خودتان در اثر اصیل بگذارم.

    ReplyDelete